Utrensning pågår…

Att damma är så himla tråkigt, särskilt om man innerst inne inte gillar det man dammar och har det framme bara för att man fått det i present av någon för längesen. Att titta på tavlor som man egentligen inte gillar är inte heller kul. Har man, som vi, dessutom flyttat från hus till lägenhet – visserligen är det längesen – så blir den lätt övermöblerad. Alltså dags att göra något radikalt åt saken! Vi plockade ihop gammalt pynt och tavlor, slängde/gav bort massor av böcker som vi redan läst och inte kommer att läsa igen. Bokhyllorna och en del gamla möbler åkte ut, tavlor plockades ner och vips kändes lägenheten större och luftigare. Dammet lär vi inte slippa ifrån men det går åtminstone snabbare att damma nu. Hundhår och smutsiga tassavtryck på golven har vi valt att leva vidare med.

Vi har fått snyltgäster i bostadsrättsföreningen! Jag såg en stor äcklig råtta promenera över vår terrass häromdagen. Och jag vet ju att det finns massor av dem i städerna, det är bara det att de är som mest aktiva när vi sover. Men jag ska ringa till Hälso- och Miljökontoret och be om hjälp. Något råttgift törs man ju inte lägga ut med tanke på hundarna. Usch och fy för råttor!

Nu har vi åter en ledig helg framför oss och inget speciellt inplanerat. Härligt! Jag tänker börja med en lååång frukost med tidningen. Ha det gott!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0