Jag är uppe långt före tuppen...

som vanligt trots att jag skulle kunna ha sovmorgon. Märkligt vad man förändras med åldern. När jag var yngre kunde jag starta upp nya ”projekt” efter klockan 21, plugga till två på natten osv. och ändå kunna fungera utan att vara särskilt trött på dagen. Numera får jag kämpa för att hålla mig vaken till framemot elva på kvällen innan jag lägger mig och så vaknar jag – och är pigg! – vid halv femtiden. Men det är ganska mysigt att smyga upp och sätta sig i med en mugg kaffe och läsa en bra bok, lösa sudoku, korsord eller bara sitta och filosofera när ”grabbarna” och husse fortfarande ligger och snusar och sover.

Apropå tantvarning så känner jag mig inte särskilt orolig, snarare tvärtom. För mig är en riktig tant något positivt. En tant har både civilkurage och pondus. Behöver inte bry sig så mycket om vad andra tycker och kan därmed klä sig i bekväma kläder och skor.

Den här helgen går tankarna till nära och kära som inte finns bland oss längre. Vi tänder några ljus. Ha en fortsatt skön helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0