Gravida djur och färgade människor...!?

Hörde på radions nyheter härom dagen att ett 30-tal renar störtat utför ett stup. En renägare intervjuades om den tragiska olyckan och han trodde att rovdjur jagat dem utför stupet. Reportern berättade att många av de stackars renarna var gravida…(!?). Och då kunde jag inte låta bli att reagera. Är vi människor i så fall dräktiga när vi väntar smått? Håll med om att det låter lite konstigt med gravida djur! Ett annat inslag i nyheterna handlade om H&M:s baddräktsreklam med en solbränd modell – inte bra att uppmuntra solbadande pga risken för hudcancer (det kan jag hålla med om) men – någon som intervjuades tyckte det var bättre för några år sedan då de haft en färgad modell. Jag funderar på att färga mig blå till sommaren – som en Smurf.

Idag har vi ”städdag” i föreningen, förråden ska byggas ut. Det ska bli toppen med större förråd, då kan man spara på sig ännu mera skräp. Skojar bara! Vi behöver verkligen mer förrådsutrymme.

Från i morgon och några dagar framåt ska barnbarnen bo hos oss. Malin åker till Dublin som avslutning på två års pluggande. Hoppas hon får jättekul, det är hon värd. Ensamstående med tre barn har hon fixat detta.

Själv hoppas jag hinna med några träningspass med Affe också i helgen.

Trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0