Nu är jag förbannad på riktigt!

Igår satt jag och väntade i fem och en halv timme på djursjukhuset med en hund som hade 40-graders feber och var jättehängig. För den servicen fick jag betala drygt 3 200 kr. Idag kände jag mig nöjd med att vi har ett apotek som öppnar redan klockan åtta på morgonen, de andra två öppnar senare, eftersom Brolle är så dålig vill jag ge honom antibiotika som snart som möjligt. Men – som vanligt! - den typen av penicillin i den förpackningsstorleken fanns ju inte hemma – men vi kanske kan ge honom 20 tabletter per giva?! Vad som däremot finns hemma på våra apotek är skönhetsmedel och smink, de är nästan lika välsorterade som Kick´s. Hur vackra ska vi bli egentligen?

 

Dennis är snäll och tar ledigt och åker åtta mil tur och retur till apoteket i Handen, där har de lagt undan medicinen till oss. Stackars liten Brolle som får vänta så!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0