Nu är klubbmästerskapet över för den här gången

Jag försöker komma ihåg vad klubbmästaren i elitklassen heter, jag vet att hunden hade prefixet Peruddens och kollar förstås startlistan. Men där finns det två ”peruddenhundar” och båda med kvinnliga förare. Jag får vackert vänta tills uppgifter kommer på klubbens hemsida. Vad jag vet däremot är att Therese Friberg med Sally blev mästare i öppenklass och Rolf Brorsson med Zeb i nybörjarklass. Lisa Falck och Kotten fick en champagnedusch av Maud Törnblom  – Kotten tituleras nämligen numera: SJCH Respons Intrikata Igelkott-ten. Vilken rolig dag!

Affe har jag inte startat på b-prov sedan hösten 2010 och idag fick vi ett tredjepris som jag faktiskt är ganska nöjd med ”Sammanfattande kritik: Han arbetar genom söket på ett metodiskt och bra sätt. Löser dirigeringsuppgifterna men uppvisar olydnad vid markering. Är lite allmänt stökig, därav priset. Trevligt förd.” 

Strulet på markeringen var helt och hållet mitt fel (han är en jätteduktig markör) och lite allmänt stökiga är vi också – men vi jobbar på att bli bättre  ;-)

Tack Goldenklubben för ett trevligt KM!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0