Jag har fått ”värsta fästingnojan”...

efter rena rama invasionen av fästingar. Vi plockar bort tio-femton om dagen  från hundarna . Både Dennis och jag har haft – en respektive två – som suttit fast. Det har inte hänt mig sedan 70-talet! Brolle står ju redan på en antibiotikakur, men eftersom jag tycker att Affe verkar lite trött, har vi låtit kolla upp hans blod också, vi får svar under dagen. Fixodida Zx håller definitivt inte fästingarna borta som reklamen utlovar, inte hos oss i alla fall. I våras pratade man om att det inte skulle bli så mycket fästingar i år eftersom det blev kallt innan snön kom. Det var nog någon annanstans…

På jobbet märks det tydligt att är det semestermånad, det är så tyst och lugnt, de flesta har ledigt. Men den som väntar på något gott - snart är det vår tur!

 


Kommentarer
Postat av: Gitsan

Nu får vi snart utrota alla fästingar om ingen kan bevisa att de faktiskt fyller en funktion!

2012-07-15 @ 19:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0