Tråkigt och roligt…

det tråkiga är att en omorganisation på jobbet gör att åtta av mina arbetskamrater blir utan jobb i höst – om de inte kan tänka sig att flytta till Skåne förstås.

Det roliga var att träffa Ingrid och Jörgen i går kväll och deras härliga berner sennen. Våra hjärtan klappar ju lite extra för just den rasen (förutom gulingar förstås). Shakira har redan hunnit bli fem år och ”lille” Balou är nu tio månader och väger redan 40 kg (utan att vara tjock alltså!). Superhärliga hundar från Zandrinas kennel. Om nu någon tror att berner sennen är sega och tråkiga hundar vill jag bara upplysa om att Shakira tävlar i lydnad, bruks, agility och har förutsättningar att bli en jättebra viltspårshund och simräddningshund.


Liten Balou har vuxit ur favoritfåtöljen

I veckan hade Johan Andersson kurs hos Lantbodens Hund & Hälsa och jag hörde ryktas om att det var en ”jaktgolden” med på kursen. Nyfiken som jag är kollade jag upp saken och – mycket riktigt – Doubleuse Small Copper med matte Pia var med! Vi bestämde förstås att träffas och träna tillsammans och kanske få ihop ett jaktträningsgäng här nere i Nynäshamn. Det vore jättekul och skönt att slippa åka så långt när man vill träna i grupp.

På söndag får jag följa med Marie och Vimla (Askrikes Fleeting Spirit) på kennelträff. Det ska bli spännande att träffa Vimlas syskon.

Nu sprider sig ljuvliga dofter från köket, där husse fixar fredagsmiddagen. Dags att njuta fredagskväll! Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Monica & Rudolf och restenMonica

Halloj.



Nu börjar man ana våren. :-)



Danne vill säkert väldigt gärna vara med och träna om ni får ihop något.



Kram

Monica

2011-03-08 @ 16:09:23
URL: http://www.gyllenbrun.se
Postat av: Lotta & Bernergossarna

Har nu kikat runt på eran hemsida och blogg. Läste att ni även dragit en del med era berner. Det gjorde jag mycket med min första berner. Jätteina bilder på era hundar.

En berner behöver verkligen inte vara sega och tråkiga. Här flyger min 7-åring över flera olika staket hur smidigt som helst.

Lotta

Återkommer och läser igen

2011-03-11 @ 01:33:26
URL: http://bernergossar.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0