Åh, en sån skön helg vi har haft

Igår var Tilda och Ellen hos oss medan mamma Malin börjat sitt sommarjobb. På förmiddagen hjälpte Ellen mig att städa. Det var verkligen bra att få lite hjälp. På eftermiddagen var vi till Fjättern för att bada hundarna – Lill-Brolle plurrade – men tog sig upp själv och fick ”goldenfnatt”. For som en "skållad råtta" i skogen på sitt charmiga och lite klumpiga valpvis. Vi åkte vidare till Sågen så att Tilda och Ellen skulle få lite bättre badstrand. Jag blir alltid lika förundrad över hur man kan hoppa i det kalla vattnet helt frivilligt, men så är jag världens badkruka också.

Idag träffades vi ett gäng och tränade hundarna. Ett superbra initiativ av Danne och Morgan att dra igång lite träning. Det behöver vi verkligen! Affe är inte i bästa kondition har jag konstaterat. Lill-Brolle sov som en gris när vi kom hem och snarkade högljutt, annars har han mest ägnat sig åt heminredningen i helgen; strimlat tapeter i vardagsrummet, gnagt på nya byrån i arbetsrummet m.m.

Nu har den rätta sommarkänslan infunnit sig och jag hoppas den stannar kvar länge! I morgon börjar min semester…



Kommentarer
Postat av: Karlsborgarna

Hej! Skönt att Brolle håller i sysselsatta så ni har lite att göra nu när du är hemma o vav:ar Hi hi hi!



Ha en underbar ledighet!



KRAM

2011-06-13 @ 17:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0