Sex- och samlevnadslektioner...

ser lite annorlunda ut idag än då jag gick i skolan. Ett TV-team har följt Max (mitt äldsta barnbarn som är 15 år) och hans klass när de fått sexualupplysning. Det blev åtta UR-avsnitt som jag förstås kommer att se. Det är härligt att se hur lätt ungdomar idag har att prata, fråga och diskutera jämfört med hur det var förr. Då var det blommor och bin, en rodnande lärare och, för en gångs skull, knäpptyst på lektionen. Jag minns att vi också fick titta på en kondom…! Grunden för dagens lektioner är en nyproducerad tecknad film som tar upp det mesta som gäller sex. 

Den här veckan rullar på som vanligt. På torsdag kväll ska Eva, Marie och jag på tjejkväll på Skärgårdshotellet. Varje år anordnas en träff med lite gott att äta och något roligt ämne som tas upp – den här gången får vi lära oss lite vett och etikett samt att blanda en god drink. Det kan jag behöva – lite vett och etikett alltså  :o)



Max spelar på Kommunala musikskolans terminsavslutning (Foto: Dennis Uppgard 2008)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0