Och så står vi inför påskhelgen!

I vintras misströstade jag över att det var så långt till påsk i år. Vi skulle få vänta ända till i slutet av april – hemska tanke! Oj, så många s k oxveckor som låg framför oss. Och nu – vips! så är vi redan där. Varenda lunchpromenad den här veckan har vi mött leende, glada människor. Alla njuter i fulla drag över att det äntligen har blivit vår. Och nu ska det bli skönt med några dagars påskledighet. Enligt väderprognoserna ser det ut att bli fint väder dessutom. Vår ursprungliga plan var att sticka iväg med husvagnen, men vi ändrade oss och beslöt att stanna hemma och fixa undan en del ”måsten” blandat med att ta det lugnt och lite hundträning. Jag tänker bara ta en kortare sväng mot Blåkulla i år. Kvasten, liksom jag, börjar bli gammal och jag orkar inte med allt håll i gång där. Dessutom har jag fortfarande inte skaffat katt och Affe bara vägrar åka bakpå kvasten. Ha en riktigt skön och trevlig påsk!




 


Kommentarer
Postat av: Nina

Glad Påsk! Så kul att träffa er förra helgen. O så spännande med en Tillivalp. Bra val Dennis!

Kram

2011-04-22 @ 20:09:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0