Att beställa pass...

tar minsann tid – det var lång kö fast jag ”hängde på låset” när de öppnade, men nu är det gjort i alla fall. Skönt! Numera ska man lämna fingeravtryck också. Jag såg framför mig en gammal hederlig stämpeldyna som jag skulle trycka fingertopparna mot (jag har nog sett för många gamla kriminalare!) men det sker förstås på elektronisk väg numera. Jag får tänka på att använda handskar om jag ska slå mig in på den brottsliga banan efter det här. Om en vecka ska jag hämta nya passet och förstås köa igen…

Hundarna har fått sin årliga vaccination och nya fästinghalsband. Jag tycker verkligen inte om att använda bekämpningsmedel i någon form på hundarna, men det är att välja på pest eller kolera. Samtliga hundar vi haft sedan början på nittitalet har varit drabbade av fästingsjukdomar ändå, men det räcker ju med en enda liten smittbärande djävul så blir de sjuka och vi bor i värsta fästingområdet. Suck!

I morgon ska Dennis hämta hem husvagnen från service och vi ska packa den för säsongen. Det känns härligt att ha vår, sommar och inte minst hösten framför sig. Det är inte dumt att ha helgen framför sig heller!


Nu é dé fredasmyyys...  Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Anette Lövgren

Min husvagn har inte tinat fram än :-(

Hoppas vi träffs någonstans i sommar!

2011-04-09 @ 21:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0