En riktigt mysig dag...

har vi haft, Affe och jag, tillsammans med ett gäng glada springer spaniels och deras hussar och mattar. Susanne och Ingela, Elgentorpets kennel, hade träningsträff och vi fick vara med när de jobbade med blodspår. Affe var lite undrande till en början med sedan ramlade tioöringen ner och han spårade riktigt bra. Jag har inte spårat på åratal och då var det personspår (bruks) som gällde. Nu ska jag leta fram spårselen och –linan från förrådet och lägga spår åt Affe som rolig och nyttig aktivering.

det är nästan lite Hawaii-party-känsla. Susannes goa mamma med blodflaska och snitslar…

ett gäng spårläggare på väg ut i markerna

nåt är på gång…

en liten skönhet på tre månader

en lite annorlunda springer spaniel med korta öron (!?)



Fanny på spåret

Susanne visar ett längre och svårare spår med sin hund, som är mer rutinerad.
Det är verkligen intressant att se hundarna i arbete…







Jag blir alltid lika hänförd när jag ser vilka fantastiska nosar de har våra
bästa vänner. Tack för idag!



Kommentarer
Postat av: Susanne Norman

Tack själv för en härlig dag har mailat överbilder jag tog på dig och Affe i arbete. Må så gott //Susanne

2010-10-17 @ 11:26:18
URL: http://www.elgentorpets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0