Hemma igen…

efter den numera (tredje gången) traditionella kryssningen till Åbo med Eva.
Det var tidskriften Vi:s Litterära Båtsalong som gick av stapeln, i år med för-
fattarna: Jonas Karlsson (även skådespelare), Karolina Ramqvist, Alexandra
och Alexander Ahndoril (som tillsammans skrev Hypnotisören under pseudo-
nymen Lars Kepler), Monika Fagerholm, Aris Fioretos, Carina Rydberg och sist
men inte minst P O Enquist. Intressanta och roliga föreläsningar. Det är svårt
att ta ut favoriter för alla är så olika, men ändå tycker jag att Jonas Karlsson
(måste läsa hans novellsamling), Ahndorils och P O Enquist gjorde störst intryck
på mig. En ny Lars Kepler kommer ut i juli men deras separata författarskap
gjorde mig nyfiken. Mellan föreläsningarna åt och drack vi gott, pratade en massa
förstås, lite shopping blev det också. En sådan här tripp ger en ordentlig energikick
för både kropp och själ.

Nu är det skönt att vara hemma hos mina pojkar igen, de blev översvallande
glada (husse är ju något lugnare förstås). Hundarna verkar tycka att jag varit
borta jättelänge.

Helgen kommer vi att ägna åt att ställa i ordning husvagnen så den är klar - om
vi kan ta med den p g a snön som aldrig tycks smälta bort - till kursen hos Jill och Peter  http://www.retrievertraining.eu/ nästa helg. Det blir vår kick off inför hund-
säsongen. Hoppas att inte hundarna är lika ringrostiga som vi bara.

Ha en fortsatt skön helg!


Kommentarer
Postat av: Jill

Ser fram emot att träffa er till helgen. Det finns sovplatser inne om ni inte kan ta med husvagnen. Det snöar för fullt här just nu men det ska väl smälta undan snabbt. Peter har plogat på stallbacken och det är någorlunda plant så där borde ni kunna stå men vi kan höras i slutet på veckan. Kramar från oss

2010-03-21 @ 15:41:31
URL: http://www.retrievertraining.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0