Snabbt som en…

blinkning och det är fredag igen. Skojade med gubbarna på sjukgympan i
morse att jag har dammat av min MC. Klart intresserade ville de veta vilket
märke jag har och då fick jag förstås erkänna att det gäller min motions cykel…

Film är häftigast att se på bio tycker jag. Men Snabba Cash var nog lite väl
blodig i min smak, medium räcker för mig. Annars var den ganska bra – tre
svansar får den.

I onsdagskväll var vi på Eva Bodfäldts clinic on/off. Som vanligt är det både
givande och roligt att lyssna på Eva, som nog är den enda människa jag vet
som kan vifta på svansen. Två härligt busiga valpar (en golden av jakttyp
och en labrador) och en treårig schäfer var visningshundar. Tyvärr glömde
vi kameran hemma. Typiskt.

Tråkiga nyheter från Härnösand. Lina har fått somna in och har det nu bra
i hundarnas himmel.. Jag tror att hon var på sitt tionde år, vilket är ganska
mycket för en berner sennen. Jag minns en dag för länge sedan när Ingrid
och Jörgen kom hem till oss för att titta på våra berner. De funderade på att
skaffa en valp och det blev lilla Lina från Gårdsvikens kennel.

Precis som för oss kom deras intresse för lydnad och bruks samtidigt som
den första bernern. För några år sedan skaffade de sig en till – Shakira.
Skönt att veta att hon finns i huset för det är så sorgligt att bli alldeles
”hundlös”.  Vi tänker på och känner med Ingrid och Jörgen.

Vi önskar alla en skön helg!




Goa härliga Lina



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0