Nyårslöftet sprack…

p g a en tårtbit på födelsedagen. Men man fyller ju bara 35 en gång (varje år) så det må väl vara förlåtet. OK, jag är lite väl rynkig för att vara 35, men det lär ju kunna avhjälpas med antirynkkräm enligt skönhetsreklamen – gärna en riktigt dyr. Så det fixar sig över en natt. Om nu inte åldern stämmer så gör stjärntecknet det kan jag tyvärr konstatera när jag läser:

”Ibland kan Vattumannen verka en aning egenkär. Din självständighet och kunskapshunger har givit dig starka åsikter, och i umgänget anser du alltid dessa vara de rätta. Hos Vattumannen finns därför en viss trotsighet och en svårighet att ta goda råd från andra. Den självständiga Vattumannen kan också ha lite svårt att släppa andra inpå livet, eftersom du gärna tenderar skärma av dig något från din nyfikna omgivning.”

Dessutom läser jag att Vattumän inte fungerar så bra tillsammans med dem som är födda i Fiskarnas tecken – dvs min lille Affe! Hur ska detta gå!? Är det bara att lägga ner alla planer på ökl-prov? Men då känns det gott att läsa om de goda egenskaperna:

”Vattumannen är lugn, envis och självständig. Du ger ett seriöst och okonstlat intryck och ligger alltid steget före i din intuition och klara tänkande. Vattumannen vågar gå sin egen väg och tänker alltid i ett längre perspektiv. Du svävar sällan iväg i känslomässiga och överromantiska drömmar. För dig är realism, kunskap och sunt tänkande stora nyckelord.”

Hurra för astrologi! Men - realist är trist… jag tror att alla mår bra av att sväva iväg lite ibland. Ha det gott och sväva lagom!



Kommentarer
Postat av: Charlotte

Det är absolut nyttigt att sväva ut då och då och livsnödvändigt att bryta nyårslöften ibland! Fortsätt med det, man lever bara en gång!

2010-02-17 @ 23:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0