Det har varit en…

pysselhelg. Dennis har sytt dummies och jag har fixat med lite av
varje bl a har jag schamponerat Affe. Jag har också planterat om
en pelargonia som lyckats överleva en vinter hemma hos oss. Det
har aldrig hänt förut – mina fingrar är långt ifrån gröna snarare åt
det bruna, torra och vissna hållet. Svärfar Acke säger att jag ska
nypa bort de första blomknopparna som kommer för att få pelar-
gonian kraftigare och rikligare blomning längre fram. Det känns ju
som ”barnamord”!

På eftermiddagen åkte vi tillsammans med Acke ut till Ören och
Ankarudden dvs. så långt söderut man kan komma i kommunen,
på lite fotosafari. Soldiset gjorde att alla bilder gick i svagt rosa
och grått. Det är så otroligt vackert i naturen nu. Havet låg helt
stilla och det var alldeles tyst, så när som på lite lugnt vågskvalp
och ibland någon sjöfågel som lät. Hoppas veckan blir lika lugn
ch skön… Ha en bra vecka!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0