Helgerna försvinner med ljusets hastighet…

och det är redan söndagskväll. Tänk vad fort man glömmer. I går var vi valpvakter åt lilla Socker 11 veckor. Den första halvtimmen var händelserik: jag blev biten i fingret av vassa små sylar så blodet rann, jag trampade i varmt kiss fast vi precis kommit utifrån. Sedan var det dags för ett valprace med burn out  mellan hallen och vardagsrummet, Tjalle och Affe fick en utskällning och samtidigt inbjudan till lek. Och så… en liten duns under min korgstol, jag tänker ”nu är hon nog trött och vill sova” men… knaperi, knaperi knus, vem knaprar på min korgstol? Plötsligt blev det tvärtyst…. zzz zzz zzz




Kusin Vitamin hänger och slänger i en gardin – eller rättare sagt ett draperi. Jättekul! Nu är draperiet oåtkomligt. Trampade just i en pöl med kallt kiss – jag hänger inte riktigt med i svängarna  inser jag.

Foppatoffel + liten valp = sant

Foppatoffel = boring…  zzz zzz zzz. Det är snabba kast mellan on/off…

Attackövningar med farbror Affe som är så himla snäll och leker en stund



kast med liten labrador

ny lek ”herre på täppan” där bara en viss herre är herre på täppan. Socker kan inte ta sig upp - men det är bara en tidsfråga innan han blir petad därifrån. Hemma hos oss har vi tillplattade rabatter för det tycker vi är snyggt.

Ett litet power nap, käk och sedan var det dags att gå hem. Gud vad valpar är ljuvliga!

Söndagen har vi ägnat åt hundträning. Vi har varit hos Lisa, som samlat ett gäng för mock trial – svårt, roligt och nyttigt är vår sammanfattning av dagen. Att vi har mycket att jobba på blir så tydligt. Jag blev utslagen ganska omgående pga att jag inte kunde hålla reda på mitt startnummer och skickade Affe när det var en annan hund som skulle jobba. Men eftersom det var träning fick vi fortsätta i alla fall. Tjalle missade en markering och gick över till ett sök och störde mark pga en orutinerad husse. Vi jobbar på att bli bättre :o)   Samtliga hundar var duktiga och gjorde ett bra jobb i det höga gräset. Tack Lisa för att du alltid fixar bra träning!



Kånny och Higgins har fikarast                                                  Foto: Maria Uppgard © 2010



Kommentarer
Postat av: Gunilla

Vilken go liten sockertopp hon är lilla Socker. Förstår att Affe gillar henne skarpt.

Låter jättekul med mock trial men svårt att hålla reda på allt.

Kram, nu ses vi snart!

2010-08-02 @ 10:08:15
Postat av: Marie

Åh vad kul å se, lilla (stora) Socker, sötnöten, men vänta ni bara......ha ha snart kommer Vimla! ;)

2010-08-03 @ 20:53:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0