Efter några intensiva...

och jätteroliga dagar på Goldenspecialen – Tack alla goda vänner! -  for vi, på måndagen, vidare mot Enköping för att handla mat. Där öppnade sig himlen och regnet vräkte ner, på ICA öppnade sig taket och regnvattnet vräkte in där också.

Vi ställde upp husvagnen vid en badplats. Det var förbjudet att bada hundar där, men vem vågar göra det när vattnet är giftgrönt av blommande alger? På eftermiddagen var det soligt och fint och med underbara hagmarker omkring oss passade vi på att träna linjetag och dubbelmarkeringar på lite längre avstånd. Det gick så bra att jag nästan blev rörd. Kul att det börjar fungera :o)  På måndagskvällen kom ytterligare en regnskur sedan la sig dimman över fälten och det var så där tyst som det bara är ute på landet.  Så skönt – snacka om retreat! Eftersom vi inte hade någon el var det korsord och sudoku som gällde i stället för teve




vi trodde vi var ensamma tills grannarna kom och hälsade på...

På tisdagsmorgonen kom Peggy, Magnus och AM och vi åkte ut mot ärtåkrarna för skyddsjakt på duva. Vi satt på pass en bit in på förmiddagen men duvorna lyste med sin frånvaro. På eftermiddagen och kvällen kom de äntligen och Dennis fick pröva sin nya bössa och Affe fick apportera. Jättekul! Tusen tack till Peggy och Magnus som lät oss få vara med.



husse på pass

Idag på förmiddagen rullade vi hemåt för att fixa lite med bl a husvagnen. Kylskåpsdörren har gått sönder och måste lagas. Jag tror hundarna tycker det är skönt att vara hemma, de sover som små slagna hjältar. Frk Niklasson next door (Askrikes ”Vimla”) kom också hem tillsammans med husse och matte från Gotland idag och vi fick pussa på henne, varpå hon satte valptänderna i hakan på mig så blodvite uppstod. Tänk att jag inte lär mig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0