Har jag gjort en felsatsning…

borde jag träna/tävla agility i stället? Affe har nämligen egna små
spontana uppvisningar i konsten att hoppa över hinder varje gång
vi går genom en av hagarna, där det ligger trädstammar för hopp-
träning av ridhästarna. Det är som om han säger: ”Titta matte, vad
jag kan! Visst är jag duktig!” Och självklart får han beröm. Det är
få som får mig på så bra humör som Affe, han lockar till skratt
varenda dag…



Specialteknik när det gäller baktassarna



Tjollahopp!



Ooouuups!



Superfnatt!



I kväll har jag varit på brukshundklubben och träffat kursgänget igen.
De tränar så seriöst med sina hundar och jag ser att det går framåt
varje gång vi träffas. Lilla Vilja (border collie) t ex som behöver träna
”av-knappen” på appellplanen slog sig till ro och la sig bredvid matte,
trots att de andra hundarna jobbade med apportering! Bra gjort! Det
ska bli spännande att se hur det går med ”läxorna” framöver. Jag ser
fram emot nästa träff! Ha en fortsatt bra vecka!   



Kommentarer
Postat av: Gunilla & Cherry

Visst har vi underbara hundar!!!!! Tur för oss att ni har valt jakten, annars hade vi inte träffats. Puss i mungipan på din lille guldklimp.

Ses i môra!!!

Kram från hela gänget.

2009-10-01 @ 09:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0