Vi är på rymmen…!

Vi packade husvagnen i fredags efter jobbet och drog iväg till Gyller-
boda. Jag stod som reserv på kurs och hade turen att få komma med.
Jättekul! Nu har jag gått de kurser jag planerat och varit intresserad
av i år – nu återstår att omsätta kunskaperna i praktik. Nästa år borde
Affe kunna provas i ökl om allt går bra och vi är flitiga. Men först ska
vi ha lite vintervila.

Dennis och Tjalle hade också turen att få komma med på kursen pga
återbud. Och en intensiv helg blev det. Nu på söndagskvällen är vi
ganska slut – de fyrbenta är faktiskt helt utslagna – efter gårdagens
teori/praktikpass och dagens inofficiella jaktprov. Jag har fått med mig
en hel del att jobba på (vi har ju våra ”åldrar” Affe och jag) medan Dennis
och Tjalle – efter ett långt träningsuppehåll – är på banan igen. Jättekul
att det gick så bra för dem!

Tur att ni finns – alla eldsjälar/funkisar som gör att vi andra får möjlighet
att jobba med våra hundar – Christina, Torbjörn och Ida (ovan). Tack och
gulle er! Tack också till Gunilla och Bengt som ordnat kursen! Att få göra
ett ”riktigt” prov och samtidigt få hjälp med problem som dyker upp är
mycket värdefullt. Vi hoppas på fler sådana kurser!  

Oktober är en bra månad att campa tycker vi – det är så gott som folktomt
på de få campingplatser som har öppet. Det passar oss perfekt. Lugnt och
skönt. Som hundägare är man ju inte så väderkänslig heller – regnar det så
är det bara ”regnställ på”, är vädret fint blir det en bonus. Nu blir det retreat
en vecka – bra böcker, sköna promenader, ingen väckarklocka osv. Åh, vad
det ska bli skönt! Ha en bra vecka du också!



Kommentarer
Postat av: Kristina

Men Hallå,

Campar ni i oktober? Va häftigt. Vi ställde av vår vagn nu och de med sorg i hjärtat. Långt till våren känns de som.

Vi hörs Kristina och Hero mfl

2009-10-27 @ 16:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0