Jag har alltid undrat…

om det är samma personer som skriver insändare, på insändare och skäller om hundägare som inte tar upp efter sina hundar, som själva skiter fritt i naturen utan att först ha grävt en grop och täckt över. Jag skrattade gott åt Mias och Klaras sketch där rollfiguren ”hundinstruktören Görel” kommer på en motionär och får honom att plocka upp efter sig i en svart påse.

Ofta när vi packar husvagnen för att åka iväg klagar husse på att jag släpar med alldeles för mycket prylar. Men att ta med hundschampo har jag aldrig tänkt på – men man lär så länge man lever…

Överst på inköpslistan stod HUNDSCHAMPO när vi for iväg till närmaste stad – Katrineholm – för att handla. Vi fick åka några mil tur och retur i en stank värre än i ett avloppsreningsverk. Att lämna hundarna kvar i husvagnen var helt uteslutet.

Likt en tjuv om natten smyger jag sedan mot campingens servicehus och damduschen med ett stinkdjur i kopplet. Hoppas ingen ser – för jag kan inte tro att man får duscha hundar där – men risken att bli upptäckt är inte så stor så här års. Efter tre ordentliga schamponeringar och drygt en halv flaska schampo luktar han fortfarande skit! Tycker jag i alla fall. Det fick bli lite av Elisabeth Ardens body lotion Mediterranean och han doftar nu riktigt gott. Tjalle däremot snusar lite misstänksamt på sin kompis. Tycker han att Affe luktade bättre förut? Antagligen…



En skitgalen Affe



Kommentarer
Postat av: Cherry

Men lille söte halvbror, du har väl tillräckligt med smeknamn. Hoppas nu att inte din matte kallar dig skihund bara. Det gör min när jag försöker "piffa" till mig, hi hi...



Puss på nosen!



Cherry

2009-10-28 @ 11:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0