I torsdags och fredags…

var jag på tjänsteresa i Göteborg, tog sedan tåget till Jeanette och Lennart i
Järpås. Där fanns redan Christina och Vira på plats. Vi åkte tillsammans till
Läckö Strandgård - vilket underbart ställe! - för Avjava´s kennelträff. Dotty
och Ingemar var redan där och sedan kom Dennis med våra hundar. Uj, vad
jag har längtat efter mina tre pojkar!

Idag har det varit soligt och blåsigt - och vi har haft en superbra träning. Var
och en tränar efter egna önskemål under helgen. Sandstrand, långgrunt och
vass gav möjlighet till långa linjetag och långa markeringar på grunt vatten. 
På eftermiddagens träningspass jobbade vi med sök i ganska öppen skogs-
terräng. Då hade också Anki och Thomas från Södertälje slutit upp.


Jag tycker det är så roligt att se och jämföra kullsyskonen. Fadde och Yippie
är det faktiskt två år sedan jag såg sist. Jag tycker att Fadde och Leo är väldigt lika
pappa Dream. Affe och Tillan är lika varandra utseendemässigt och lika
bortskämda - vill jag påstå - även om Dotty hävdar att Affe är mest bort-
skämd av alla kullsyskonen.


I kväll åt vi en jättegod middag (laxen var suverän... och rabarberpajen...mmm!) 
på Strandgården. Vi pratade förstås  mycket hund som det ju blir när man träffas
så här. Jag fram emot morgondagens träning. Men nu är det... God Natt!


Man blir helt slut av att träffa tjocka släkten, sa Affe. Men jag blev överlycklig

när jag träffade Jeanette och Lennart! Puss på dem!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0