Solen lyste över Skåne…

och krokus blommade i rabatterna. Rönneholms slott låg vackert intill en fin bokskog att utöva team building-övningar i; yxkastning, pilbågsskytte m.m. Avslutningsvis var det grillning, men där tog det tyvärr slut för min del. Jag fick gå upp på rummet och lägga mej med feberfrossa och influensa, somnade och sov i 12 timmar. Resan hem till sängen kändes lååång även om det bara tar en timme att flyga. Väl hemma blev jag ompysslad av mina pojkar och särskilt av min egen lilla sjukvårdare Affe, som inte lämnar sängen och med jämna mellanrum pussar mej på ögonlocken. Vi är fortfarande kvar i sängen men jag mår mycket bättre idag. Fast det stör mej att man kan bli så utslagen av influensa.


Den traditionella (kan man säga så när det var andra gången?) Åboresan var både underhållande och mysig. Det känns lyxigt att umgås i lugn och ro över god mat och gott vin med bästa väninnan. Vi shoppade lite och njöt sedan av få sitta och lyssna till uppläsningar av intressanta författare (Peter Kihlgård, Majgull Axelsson, Jens Liljestrand, Jan Guillou, Anne Holt, Christine Falkenland, Bengt Jangfeldt och Marjaneh Bakhtiari) som presenterar sina senaste böcker.


Ha en fortsatt trevlig helg och håll dej undan från "flunsan"


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Krya på dig vännen! Inte kul att vara sjuk och speciellt inte när man är bortrest. Hade flunsan i somras när dn drog över södra halvklotet, yrade bort något dygn och önsksde att man var hemma istället för på resande fot. Tur att du har tre grabbar som pysslar om dig! Kram Charlotte

2009-03-21 @ 21:48:51
URL: http://www.nogg.se/lupus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0