Smultronen börjar mogna nu…

och vi hittade pyttesmå kantareller i går - måtte de inte torka bort i värmen. Vi har tränat markering med vilt - både i vatten och i skogen. Och jag är nöjd med resultatet. Affe är en duktig markör.


I morse hade Affe och jag vår premiärtur med cykel. Jag har inte cyklat med honom förut. Det har liksom inte blivit av. Inledningsvis ledde jag cykeln och han såg lite fundersam ut, men när han inte verkade bry sig så började jag cykla. Vi tog skogsvägen till Långsjön i lugnt tempo, eftersom det redan blivit ganska varmt så passade vi på att ta ett svalkande dopp. En av mina Foppa-tofflor fick också bada eftersom Affes senaste bus är att sno dem för mig. Jag tänkte att han kanske var trött efter cykelfärden och badet och satt mej på en stubbe för att vi skulle vila en stund - men då fick han glädjefnatt och for som en dåre runt, runt, runt  - jag blev nästan yr i huvudet. Det var nog mest jag som var trött :-)  Det känns tryggt att cykla med hund när det finns vägbom så man slipper oroa sig för trafik, så den vägen kommer vi att cykla igen.  


En ny arbetsvecka att se fram emot. Det brukar vara lite lugnare på jobbet efter midsommar, så förhoppningsvis blir det tid att minska högarna på skrivbordet. Ha en bra vecka!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0