Lydnadstävling…

i dagarna två på den brukshundklubb som står mig närmast hjärtat - Nynäshamns BK. Gunilla K och jag (vi hade naturligtvis med oss Immer och Affe också) åkte dit för att titta och det är verkligen kul att se vilken aktivitet det är på klubben. Vädret var perfekt för de tävlande med växlande molnighet. Nu kl 18 däremot dundrar åskan och regnet vräker ner - jag hoppas verkligen att de hann klart med tävlingen och beklagar att de får så trist väder till kvällens fest.


Immer och Affe är bra kompisar och kan ligga fint bredvid varandra utan att störas. När vi var nöjda med lydnaden åkte vi till sjön och tränade hundarna. Jag hade tinat upp en and för lite viltträning. Båda hundarna skötte sig fint så vi kunde åka hem nöjda och glada. Affe var jättetrött, det tar på krafterna att vara bland så många hundar och människor på en gång. Det är han inte van vid. Många snygga tikar att kolla in - särskilt en ung briardfröken som gärna ville busa lite. Men tyvärr - med en så tråkigt matte som Affe har så kopplade hon inte loss...
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0