Jag var en sväng…

till NBK och Skärgårdscupen idag också - finaldagen. Roligt att se så
många duktiga ekipage och en så väl arrangerad tävling. Affe tycker det
jättekul att "mingla runt" så det blir bra träning för honom att inte få göra
det. När jag ser tävlingarna inser jag att jag borde uppdatera mig när
det gäller lydnadsmomenten - det var länge sedan jag var aktiv inom
lydnaden och brukset. Känner mig ordentligt ringrostig - hur ska det gå
att hålla kurs i höst??? Men gulliga Helen är intresserad att gå kurs
oavsett vilken nivå kursen än ligger på! Sånt värmer!


Det visade sig att Gunilla hade vunnit på en av sina lotter igår, så jag åkte
till Landfjärden för att överlämna vinsten och fick en fika, hembakta bullar
och lite hundsnack hos henne och Arne.


Nu återstår fyra arbetsdagar sedan är det lillsemester för mig och Affe...


"Du och jag, matte!" Samarbete utanför appellplanen. Monica och Rudolf




Ett av sponsorföretagen. Hm..? Tycker jag känner igen loggan... Ett verkligt
hundvänligt företag!


En härlig Bouvier des Flanders - som bor med matte och husse i Jursta


Lycka är att få domarens 10:a 

 


Ja, jag kan också tänka mej att busa lite Affe!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0