Barnbarnen var hos...

oss igår medan dottern jobbade. Två små töser som båda absolut ville gå på promenad med favisen Affe! I min värld låter man inte barn promenera med hundar, för även om den egna hunden är snäll och pålitlig så finns det ju andra som inte är det. Vad gör man? - Jo, först på med vanligt koppel och sedan flexi. En mobil i fickan med timern inställd på tre minuter. Mormor kan hålla sej diskret några meter i bakgrunden med "säkerhetslina" och absolut rättvisa råder när det gäller hur länge var och får gå med Affe. Och kom inte och säg att flexikoppel inte är bra! Efter promenaden hade jag två nöjda små tjejer med rosor på kinderna och en Affe, som verkligen tagit ut svängarna ordentligt när det gäller att nosa och pinkmarkera...(!) men för en gångs skull då.

Eftersom det är fint väder idag också blir det träning. Jag ska fortsätta öva linjetag med Affe. Dennis och Tjalle ska jobba med dirigeringsövningar. Trevlig Trettondag!


Kommentarer
Postat av: Kristina

Halloj, Låter som ni har haft en toppen helg. Hero är tyvärr fortfarnade halt. De blev ingen kennelträff pga kylan. De ställdes in pga -20. Då passade Åke och jag på att ta oss in på Bio istället. Nu går vi mot ljusare och varmare tider. Kanske vi kan ses nästa helg om Hero är bra i tassen. Kram Kristina

2009-01-06 @ 17:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0