Vilken tur att det finns…

snabbmat! God och nyttig när man inte hinner laga själv. Så till lunch idag valde jag soppa att bara värma. Innehåll: vatten, mjölk, grädde, modifierad stärkelse, sparrispulver 1,5 %, salt, laktos, maltodextrin, sparrisextrakt 0,4 %, jästextrakt, kryddextrakt, sparrisarom och kryddor - och nu undrar jag vad det var jag slevade i mej egentligen (?). Jag trodde det var sparrissoppa (!) som det stod med läsbar text på förpackningen, innehållsförteckningen läste jag m h a förstoringsglas när jag kom hem. Nästa gång ska jag göra soppa själv, men då undrar man vad grönsakerna är besprutade med. Och så ska jag ta med mej förstoringsglaset till affären i fortsättningen.


En riktig skön onsdag har det varit - tog en oplanerad semesterdag. Gick ut i fina vädret och tränade Affe på förmiddan, åkte till gymmet med en väninna på eftermiddan. Kul att förena nytta med nöje. SL har tydligen infört positiva nyheter, för när man står på pendeltågsstationen och det börjar spraka i högtalarna så brukar det alltid handla om förseningar - men icke! Tåg går enligt tidtabellen löd meddelandet (!)


Och så har jag pratat jättelänge i telefonen med en mycket god vän - det var alldeles för länge sen vi pratade. Varför blir det så? Men det kändes ändå - som det gör med goda vänner - som det inte var så länge sen. Ikväll ska jag bara lata mej.


Kommentarer
Postat av: Kristina

Härligt med ledighet. De är så en semesterdag skall vara. Hoppas att du känner dig utvilad och på g nu. Själv får jag vänta till vecka 9 då jag tänker ta mig sportlov/Kristina, Hero, Walle och Åke

2009-02-12 @ 15:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0