Vädret var helt OK…

om än dimmigt. På eftermiddan lättade det upp något och precis när vi slutat kom regnet. Så vi hade tur med vädret!


Som vanligt hade Lisa lagt upp en bra träning. Vi ville få tips på linjetags- och dirigeringsövningar. Vi jobbade vid några olika stationer och de yngre förmågorna fick prova på grundnivån och sedan fick vi se hur man kan bygga på med stegvis ökad svårighetsgrad som passade de mer rutinerade hundarna.


Dennis (chefskock), Hasse och Danne såg till att vi fick en härlig brasa, varm soppa och grillad korv, som självklart serverades med Rydbergs goda räk- och gurksallader, till lunch. Kristina hade tagit med sej videokameran, men dimma och dis gjorde det svårt att filma. Jag hoppas hon tar den med vid något annat träningstillfälle - för även om det inte är så kul att se sej själv på film så är det jäkligt nyttigt. Lisa var den enda som hade kamera med sej och som inte hade tid att fota, så Dennis och Hasse lånade den och tog lite bilder som jag hoppas få lägga ut på hemsidan så småningom.


Affe startade upp dagen med att försöka få Kotten att inse att han är norra Europas charmigaste hanhund - vilket hon inte riktigt höll med om, men hon nedlät sej att busa en liten stund med honom i alla fall. Sen hade han på-knappen på högsta volym och vidvinkeln inställd hela dan vilket resulterat i att han är på gränsen till medvetslös nu - jag inser att jag måste träna mer avslappning i träningssammanhang med honom.  Tack alla för en jättetrevlig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0