Och…

så blev det vinter! Snö och blåst och riktigt busväder. Igår hade jag förhoppningar om att få slippa vintern - men man borde ju ha lärt sej vid det här laget. Det är bara att gilla läget ett tag till så kanske det blir vår till slut.


Eva hade med sej lille Zakk 10 veckor då hon höll föredrag idag, så min önskan föll in. Även om jag kände igen mycket från valp- och fortsättningskursen är det aldrig fel att få minnet lite uppfriskat. Det handlade om "on och off-knapp, skapa bra relation förare/hund och hur viktigt det är att ha koll på hundens sinnesstämning och sin egen attityd. Eva är härligt medryckande och nog den enda människa jag vet som kan vifta på svansen ;-)

Årsmötet blev lite väl långt men det var många viktiga punkter som skulle tas upp. Nu blir det skönt att få krypa upp i soffan och slöa framför teven ett tag.  Ha en bra vecka!


Kommentarer
Postat av: Jill

Ja tänk att man aldrig lär sig. Snön brukar nästan alltid komma som ett bakslag när man som mest längtar efter vår.

Vad kul att Eva hade Zakk med sig. Att lyssna på Eva är alltid givande och det kan man nog inte få för mycket av :)

Ha en bra vecka (jag tror solen minsann orkar tränga sig fram lite)

Kram

Jill

2009-02-24 @ 11:00:54
URL: http://www.jaktlabrador.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0