Det är redan…

sen måndagskväll men jag tänker ändå skriva några rader på bloggen. Under helgen har vi hunnit träffa goda vänner – i lördags Irene, Stefan och – en ny bekantskap – Peppino – Stefans systerson som bor i Tyskland men är här för att semestra lite och bättra på sin svenska. Sjöbodarnas julbord rekommenderas varmt, jättemysig miljö med många tända ljus gav julstämning, åtminstone inomhus, ute stod regnet som spön i backen.

På söndagen hade vi bättre tur med vädret när vi tog en promenad med Eva, Kjelle, Monica och Hasse. Våra hundar var förstås förtjusta över att få sällskap av Sirri (labradorfröken). Efter promenaden provade vi årets hemgjorda glögg (av Dennis) och tog en fika hemma hos oss. Tack till alla för en trevlig helg!

Lite julstädning hann vi också med, men aj, aj, det gillade inte min rygg, så idag har det varit en mörk och trist långmåndag. Tur att jag fick tjattra lite i telefonen! Lite lydnadsträning är nu inplanerad, det ser jag fram emot.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0