Äntligen fredag…

och vi ska åka till IKEA – jag har lyckats få med mig Dennis!! Hoppas att det inte är så mycket folk. Men det är väl ingen som vill åka dit en fredagkväll :-)

I måndags kväll julpysslade Ellen och jag. Vi gjorde fina små tvålar som vi, med mycket möda, tejp och stort besvär slog in i julklappspapper. Ellen textade namn och klistrade på etiketter. Men att sedan hålla detta hemligt var för mycket begärt av en sexåring – redan på kvällen informerades alla i familjen om innehållet i paketen.

Två kvällar har jag varit på brukshundklubben den här veckan. Tyvärr känner jag att min motivation att ha kurs minskar i takt med att lusten att träna och jobba med min egen hund ökar. Affe har en sådan otrolig arbetsglädje och behöver inte ”mutas” med vare sig godis eller leksaker för att utföra det jag ber om, han tycker det är jättekul ändå. Kanske provar jag på lydnadsklass till våren.

I morgon är det dags för julbord med Iréne och Stefan. Det blir Hamnbodarna vid Ankarudden i år. Det är så långt söderut man kan komma på Södertörn, därifrån går färjan till Öja och Landsort.

På söndag tar vi en hundpromenad med goda vänner och sedan firar vi andra advent med lite glögg och fika hemma hos oss.

Trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0