Jag är gräsänka…

i några dagar medan husse är med jobbet på Island. De skulle hinna att bada i varma källor och rida på islandshästar också. Hoppas de har lika härligt väder som vi! I går var jag på studiebesök hos Nynäshamns Ångbryggeri, intressant att se hur öl bryggs. Tillverkningen sker i elverkets gamla lokaler som nu har döpts till "ölverket" i folkmun.


Affe, Tjalle och jag ska passa Ellen och Tilda i morron. Eftersom båda har ridlektion så blir det att vara i stallet nästan hela dan. Hästintresset har gått i arv från mormors mor till mormor, mor och döttrar.


I kväll ska "pojkarna" och jag slappa och inte göra nåt. Kanske glor vi lite på teve och äter nåt gott. Trevlig helg!


Jag trodde först att det var blåsippor men det är ju små blyga violer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0