Oroligt värre…

Vi håller tummarna att lilla träningskompisen Fokus får komma hem från djursjukhuset idag, utan några men efter att ha käkat upp ett fästinghalsband. Jag minns en vaknatt när en av våra berner sennen, Jalli, tuggat sönder och slickat i sej en flaska medicin - Metacam. Jättefarligt! - ger inre blödningar och leverskador sa Giftinformationscentralen. Tre liter välling lyckades jag få i henne den natten. Men usch vad orolig jag var!! Det gick som tur var bra och leverproverna visade inget oroande några dagar senare. De kan då hitta på våra små älsklingar.


Skönt att det är helg igen! Jag har jobbat fast jag varit krasslig den här veckan och tyvärr måste jag jobba lite i helgen också. Men jag lär väl hinna med att vila och gå skogspromenader också. Ha en skön helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0