Mörkt hela dan...

regnigt, blåsigt och trist. Affe har tagit sej för att sno saker ur min väska hela tiden - allt från halstabletter till glasögonfodral. Jag måste hänga upp väskan så han inte når och då tar han mina skor i stället. Önskar jag hade ett uns av hans energi.


Hörde på radion att humansjukvården i Skaraborg samarbetar med Blåstjärnans Djursjukhus i Skara. De har nämligen en fin magnetröntgenutrustning och inte så många patienter per vecka, så de kan även ta emot tvåbenta patienter. Smart att ta tillvara på de resurser som finns, dra in på långa väntelistor och onödigt lidande. Samarbetet fungerar alldeles utmärkt, men de tvåbenta hade gärna delat väntrum med de fyrbenta. Under reportaget skulle en häst som led av huvudvärk röntgas, sedan en äldre dam med ryggproblem - hon tyckte inte att det var något problem att föregående patient var en häst. Skönt att höra nåt positivt bland alla finanskriser och katastrofer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0