Idag har jag provat...

på stavgång. Det sägs att det höjer "flåset" och min kondition är rätt dålig, så jag lånade med mej ett par stavar på lunchpromenaden. Affe såg till en början lite undrande ut när jag kom målmedvetet travande med stavarna och djupt koncentrerad på att inte gå "passgång". Så  bestämnde han sej - det här är en ny och skojig lek - och så tog han ett glädjeskutt rakt i magen på mej. Jag höll nästan på att tappa luften. Och blöt var han efter ett dikesbad. Sedan försökte han sno åt sig ena staven. Tyvärr kunde jag inte hålla mej för skratt - och då var cirkusen i full gång. Till slut fick jag lugn på honom och kunde traska på, men det var inte särskilt kul, så vi tränade sök i stället (under ordnade former). Det var mycket roligare - tyckte jag i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Jill

hihi kan se er framför mig! Stavar går väl bra att apportera de också?

När jag var hemma nu sjukskriven så gick jag stavgång fast med en sten i varje hand. tenar apporterar i alla fall inte Eizor lika gärna även om han bär dom några meter om jag ber om det :)

Ha det bra!

Jill (alla grabbarna hälsar)

2008-11-13 @ 18:30:24
URL: http://www.jaktlabrador.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0