Fredag...

och den första jullunchen har avnjutits. Jag smög med mej en doggy-bag med prinskorv och köttbullar till Affe, som fick sitta i bilen. Nästa fredag är det dags för nästa jullunch - det gäller att hålla igen, så man inte spricker till jul. På förmiddan upptäckte Britt och jag att stackars Affe var blodig om båda framtassarna - men inga sår hittades, trots en grundlig undersökning. Sedan upptäckte jag resterna efter ett läppstift i hans Biabädd - själva stiftet var borta - uppätet! Så var det med det blodet och det läppstiftet. Han har tagit sej för att rota i min handväska när jag inte är på rummet. Så nu måste jag komma ihåg att hänga upp den i fortsättningen.


I morgon är det den årliga rota-runt-i-förrådet-dagen, alltså dags att leta fram adventsstakarna, som alltid har lampor som behöver bytas. Lite (med betoning på lite) städning blir det också. Någon aktivitet för hundarna ska planeras in. Kanske blir det julmarknad också - om vi lyckas lura med oss husse. Trevlig första advent!


Kommentarer
Postat av: Tina

Sicken lite buse han är Affe. Skönt att det inte var värre i alla fall. Läppstift kan man köpa nya.

Kram

2008-12-03 @ 14:12:10
URL: http://workinglabs.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0